„Dopoledne se strašidýlky“



Najednou jsme se ocitli v IX. třídě. K „devítce“ patří přemýšlení o „temaťáku“. Rozhodli jsme se navázat na předchozí devítky, které zahájily pomyslné loučení se základní školou akcemi pro mateřské školy (čtení pohádek, prezentace, vánočních 100 minut…).
Vybavili jsme si jejich vyslovené dojmy a zážitky. Vyslyšeli nás někteří oslovení učitelé a zaměstnanci naší školy. Šli jsme do toho všichni s nadšením a chutí. K velikému překvapení třídního učitele se zapojila a spolupracovala celá třída. Prokázali jsme, že jsme schopni napsat scénář, vymyslet název, pozvánku, sestavit tabulku přesunů, popsat svou postavu a její kostým, komunikovat, radovat se, nést odpovědnost, dotáhnout věc do konce, provést vyhodnocení své práce… Rozhodli jsme se pro děti z mateřských škol uspořádat „Dopoledne se strašidýlky“.
Děti jsme chtěli potěšit a pobavit, nikoliv vystrašit a myslíme, že se nám to podařilo.
Dětí z mateřské školy se u vchodu ujal jeden žák, který je prováděl po jednotlivých stanovištích.

I. Dlabání dýní
Jakmile děti přišly, rozřadili je žáci 9. třídy do dvou skupin. Děti po dvou skupinách pomáhaly s dlabáním dýní a ty které právě nedlabaly, tak si vybarvovaly omalovánky nebo se učily básničku.

II. Cesta za pokladem
V tělocvičně byly uvítány děti vypravěčem, který jim vyprávěl pohádku a prováděl je celou cestou, na které se setkaly s rytířem na koni, prošly spoustu „nebezpečných překážek“. Jakmile absolvovaly všechny překážky, narazily na pirátskou loď, na níž byli piráti, kteří zajali princeznu. Aby získaly další část mapy, musely děti uhádnout přetěžkou hádanku. Poté co uhádly hádanku, piráti pustili princeznu, která jim dala zbylou část mapy, která vedla na hřbitov, kde děti potkaly zombie, se kterými si musely zatančit, aby je pustili dál. Jakmile děti dotančily, zombie jim řekli, kde se poklad ukrývá a děti jej šly hledat, jakmile ho našly, každý z něho získal jeden zlatý peníz.

III. Strašidelná změna
Na tomto stanovišti proběhla strašidelná změna. Na které se děti mohly změnit v upíra, čarodějnici a jiná strašidla. Po namalování se převlékly a vyfotily. Po vyfocení si mohly vymalovávat omalovánky nebo jsme jim mohli něco nakreslit. Na konci si každý odnesl jeden bonbon, který dostal za odměnu.

IV. Delikatesy
Toto stanoviště obsahovalo vytváření ježečků z jablíček a bonbonů, které si vyráběly děti samy. Během vytváření ježečků poslouchaly povídání o ježečkovi, podle encyklopedie a poslouchaly písničku „Když potkáte ježka“.

V. Strašidelná pohádka
Když děti přišly, sedly si do lavic a koukly se na pohádku o Shrekovi se strašidelnou tématikou. Poté následovala prezentace, která obsahovala otázky a odpovědi. Když děti odpověděly správně, dostaly bonbon do svého sáčku.

Poděkování patří všem žákům, co ukázali, že jsou schopni toto dokázat. Poděkování patří některým rodičům a prarodičům, kteří nás podpořili (především za dýně, zapůjčenou a vyrobenou výzdobu…). Poděkování patří i školní družině za zapůjčení kulis a podporu.

Za celou devátou třídu sepsal Michal Šrámek a Dominika Konečná.