„Dopoledne se strašidýlky“
Najednou jsme se ocitli v IX. třídě. K „devítce“ patří
přemýšlení o „temaťáku“. Rozhodli jsme se navázat na předchozí
devítky, které zahájily pomyslné loučení se základní školou akcemi pro
mateřské školy (čtení pohádek, prezentace, vánočních 100 minut…).
Vybavili jsme si jejich vyslovené dojmy a zážitky. Vyslyšeli nás někteří
oslovení učitelé a zaměstnanci naší školy. Šli jsme do toho všichni
s nadšením a chutí. K velikému překvapení třídního učitele se
zapojila a spolupracovala celá třída. Prokázali jsme, že jsme schopni
napsat scénář, vymyslet název, pozvánku, sestavit tabulku přesunů, popsat
svou postavu a její kostým, komunikovat, radovat se, nést odpovědnost,
dotáhnout věc do konce, provést vyhodnocení své práce… Rozhodli jsme se
pro děti z mateřských škol uspořádat „Dopoledne se strašidýlky“.
Děti jsme chtěli potěšit a pobavit, nikoliv vystrašit a myslíme, že se
nám to podařilo.
Dětí z mateřské školy se u vchodu ujal jeden žák, který je prováděl
po jednotlivých stanovištích.
I. Dlabání dýní
Jakmile děti přišly, rozřadili je žáci 9. třídy do dvou skupin. Děti
po dvou skupinách pomáhaly s dlabáním dýní a ty které právě nedlabaly,
tak si vybarvovaly omalovánky nebo se učily básničku.
II. Cesta za pokladem
V tělocvičně byly uvítány děti vypravěčem, který jim vyprávěl
pohádku a prováděl je celou cestou, na které se setkaly s rytířem na
koni, prošly spoustu „nebezpečných překážek“. Jakmile absolvovaly
všechny překážky, narazily na pirátskou loď, na níž byli piráti,
kteří zajali princeznu. Aby získaly další část mapy, musely děti
uhádnout přetěžkou hádanku. Poté co uhádly hádanku, piráti pustili
princeznu, která jim dala zbylou část mapy, která vedla na hřbitov, kde
děti potkaly zombie, se kterými si musely zatančit, aby je pustili dál.
Jakmile děti dotančily, zombie jim řekli, kde se poklad ukrývá a děti jej
šly hledat, jakmile ho našly, každý z něho získal jeden
zlatý peníz.
III. Strašidelná změna
Na tomto stanovišti proběhla strašidelná změna. Na které se děti mohly
změnit v upíra, čarodějnici a jiná strašidla. Po namalování se
převlékly a vyfotily. Po vyfocení si mohly vymalovávat omalovánky nebo jsme
jim mohli něco nakreslit. Na konci si každý odnesl jeden bonbon, který
dostal za odměnu.
IV. Delikatesy
Toto stanoviště obsahovalo vytváření ježečků z jablíček a bonbonů,
které si vyráběly děti samy. Během vytváření ježečků poslouchaly
povídání o ježečkovi, podle encyklopedie a poslouchaly písničku „Když
potkáte ježka“.
V. Strašidelná pohádka
Když děti přišly, sedly si do lavic a koukly se na pohádku o Shrekovi se
strašidelnou tématikou. Poté následovala prezentace, která obsahovala
otázky a odpovědi. Když děti odpověděly správně, dostaly bonbon do
svého sáčku.
Poděkování patří všem žákům, co ukázali, že jsou schopni toto dokázat. Poděkování patří některým rodičům a prarodičům, kteří nás podpořili (především za dýně, zapůjčenou a vyrobenou výzdobu…). Poděkování patří i školní družině za zapůjčení kulis a podporu.
Za celou devátou třídu sepsal Michal Šrámek a Dominika Konečná.