Manipulace a lidská práva

Dvě úterní vyučovací hodiny Výchovy ke zdravému životnímu stylu probíhaly netradičně formou workshopu na téma manipulace a lidská práva. Zajímavým programem nás provedla sympatická lektorka občanského sdružení Asi-milovaní, s nímž máme již několikaleté dobré zkušenosti. Dětem se obsah i metody práce velmi líbily.
Posuďte sami:

  • „Paní lektorka byla moc příjemná a zábavná. Mohli jsme říkat vlastní názory a ptát se na cokoli. Spoustu jsme se toho dozvěděli a poučili se. Líbilo se nám, že to nebylo jako ve škole a přitom jsme se něco naučili. Hráli jsme hry ve dvojicích.“

    Bára a Lenka 6. B

  • „Byly to pohodové dvě hodiny. Nejvíce se nám líbilo video, jestli jsme pro zavedení kamer na školách nebo ne. Říkali jsme naše vlastní názory. „

    Soňa a Natka, 6. B

  • „ Moc se mi to líbilo, protože jsme se zas něco naučili. Nedostatkem bylo, že bylo málo času. Je dobré, že se paní lektorka zajímala o problémy dnešní mládeže.“

    Jirka a Jarek, 6. B

  • „Líbil se mi způsob vysvětlování různých věcí a dozvěděli jsme se toho dost o životě a o manipulaci. Nakonec jsme my dva došli k závěru, že kamery by se do škol mohly zavézt, ale pouze na vybraných místech.“

    Antonín a Tadeáš, 6. B

  • „Líbila se nám ta atmosféra a hlavně jsme mezi sebou mluvili a formulovali problémy – například jsme si zkoušeli manipulovat druhým člověkem a pak argumentovat. Lektorka pokaždé podpořila náš názor. Program byl výborný.“

    Filip a Ríša, 6. B

  • „Hodně se mi líbilo, že tam byly i pohybové hry a mohli jsme projevovat svůj názor. My dvě jsme hlasovaly jsme pro zavedení kamer ve škole. Mohly jsme si vyzkoušet např. pasažéra a revizora a jejich manipulaci. Moc se nám to líbilo.“

    Kačka a Aneta, 6. A

  • „Paní lektorka byla moc milá a hodná. Něco nového jsme se dozvěděli. Mluvili jsme třeba i o šikaně i demokracii.“

    Ondra T. a Dimo, 6. A

  • „Celý program byl pěkně připravený. Líbilo se nám, jak jsme si ve dvojicích mohli vyzkoušet manipulaci. Nejtěžší pro nás bylo, rozhodovat o školních kamerách.“

    Lili a Hanka, 6. A

  • „Líbilo se nám, jak Tereza (lektorka) „jako“ telefonovala s Míšou. Ze začátku jsem jí ten hovor věřila. Vyrobili jsme si jmenovky a pak si zkoušeli navzájem sebou manipulovat a rozhodovali jsme, jestli ve školách by měly nebo neměly být kamery.“

    Natka, Tereza a Zuzka, 6. A

  • „Líbilo se mi, že byli zapojeni všichni a jak jsme se snažili manipulovat. Pak jsme si říkali, jak jsme se cítili. Pak jsme si měli zkusit věcnou argumentaci. Celkové se mi líbilo, že každý mohl říci, co ho napadlo.“

    Matěj, 6. A

  • „Líbilo se mi, že jsme si povídali a dozvěděli se něco o komunikaci a manipulaci. Hezký byl i film o kamerách na školách a k tomu jsme mohli říct svůj názor. My jsme byly pro.“

    Zlatka a Nasťa, 6. A

  • „Při hře na manipulaci jsme my měli například ukázat, jak zaměstnanec přesvědčuje šéfa, že by měl dostat větší plat: „Pane šéfe, já tu pracuji tak dlouho, že mi vypadávají oči z důlků a fakt bych měl dostat přidáno …. “ My si myslíme, že kamery do škol nepatří, protože bychom neměli osobní prostor.“

    Illo a Dušan, 6. A

  • „Rozřazovali jsme se do skupinek a každý mohl říct svůj názor. Paní lektorka byla moc milá a hodná. Taky sen nám líbila anketa o kamerách na školách. V manipulaci jsme měli přesvědčit spolužáka, aby si koupil nějakou věc. Takže nějak, jak manipulují reklamy.“

    Barča a Valča, 6.A