ŠV Prudká 2016

Ve dnech 18. 5. – 20. 5. třídy 6. A a 7. A pokračovaly v tradici společných školních výletů.
Po dobrých loňských zkušenostech jsme opět zvolili rekreační středisko Prudká
u Doubravníka. A bylo to v mnohém jako „ deja vu“. Stejné chatky, stejně dobré jídlo – stejný kuchař, stejná pohoda nabitá akcí. Proběhla celá řada her a soutěží, z nichž si velkou část připravili samotní žáci. Již léta razíme, my vyučující, názor, že děti by se měly aktivně podílet na svých činnostech, a nejen se nechat bavit dospělými. A je nutné říci, že se všichni snažili a byli super. Většina už absolvovala akci podruhé, ale několik žáků se jí zúčastnilo poprvé a jejich hodnocení bylo nadšené.

Mgr. Simona Marenčáková, Mgr.Vincenc Směták

Vyjádření žáků:

„První den jsme se ubytovali v areálu Prudká. Vybalili si a šli jsme na oběd. Po něm jsme hráli různé hry – Šipkovaná, v překladu „WC bába“ :), týmové hry a večer Bingo, které jsme si pro děcka připravily my dvě. Druhý den jsme jeli do Tišnova a šli na kopec Květnice. Když jsme se vydrápali nahoru, hledali jsme vzácné kameny (ametysty). Opravdu jsme jich několik našli. Cestou zpátky jsme hráli hru 10 sekund. Pan učitel začal náhodně odpočítávat od 10 a my jsme se měli za tu dobu schovat v okolním lese. Když jsme se vrátili zpátky, někteří se šli dívat na hokej. Škoda, že jsme prohráli. Večer jsme zase hráli různé hry, ale nejvíc nás potěšila trička od paní učitelky a pana učitele, které jsme si navzájem podepisovali. Opékali jsme špekáčky a někteří i marshmallows. Poslední den jsme si ještě zahráli dvě hry, sbalili se, uklidili chatky a šli na oběd. A pak už domů. Bylo to celé super, užili jsme si to a chceme jet znova.“

Natka, Terka (6. A)

„Na školním výletě se nám moc líbilo. Jeli jsme vlakem do Tišnova na půldenní výlet a šli na Květnici pro ametysty. Každý večer jsme seděli u ohně a hráli různé hry. Jeden večer jsme opékali špekáčky. Zajímavá hra byla, že jsme si někoho vylosovali a měli jsme den na to, ho nějak potěšit, třeba něco vyrobit nebo koupit drobnost jako dárek. Účelem bylo, že jsme nevěděli od koho sami ten dárek dostaneme. My jsme pro ostatní připravili hru „Poznej hlasy“. Nahrály jsme už předem hlasy některých učitelů, které měli ostatní poznávat. A pak taky písničky. Nejvíc se nám líbilo opékání špekáčků.“

Barča, Valča, Lili, Hanka (6. A)

„Na školním výletě jsme hráli spoustu her, měli jsme výlet na kopec Květnici, kde jsme hledali nerosty – ametysty. Všechny hry byly super, např. WC bába: paní učitelka byla „WC bába“ :), která byla schovaná a my ji hledali. Cestou k ní nás „chytali průjmy“ (asi 5 kluků). Když nás chytili, museli jsme k doktorovi (pan učitel), ten nám dal papírek. Kdo se dostal k hajzl bábě, dostal od ní zelený papírek – další život. Kdo jich měl nejvíc, vyhrál.“

Zuzka, Nasťa (6. A)

„Na školním výletě jsme byli ubytováni v chatkách hráli jsme spoustu her, např. Osobnosti, přetahovanou, kdo shodí klackovou pyramidu apod. Měli jsme úplně suprového kuchaře a suprové jídlo a ráno švédský stůl k snídani. Taky jsme hráli hru, že musíme obdarovat druhého, kterého jsme si vylosovali na papírku. Někdo dostal sladkosti, někdo zmrzlinu, někdo ledovou tříšť, holky třeba malý lak na nehty nebo růži. Bylo to super. Večer jsme opékali špekáčky a maršmelouny od Dušana. U ohně jsme zpívali třeba „Ohalela“. Nechtělo se nám domů.“

Illo, Ondra P., Dušan, Dymo (6. A)

„Na tomto výletě se nám moc líbilo, protože jsme mohli být se všemi kamarády. Počasí nám taky vyšlo. Nejvíc se nám líbil výlet do Tišnova, kam jsme dojeli vlakem – Pampeliškou a šli jsme na velký kopec Květnici. Odtud jsme uviděli ze skály celý Tišnov. Našli jsme dokonce nějaké ametysty, které jsme si prohlédli.“

Nikča, Mája, Valča, Anička (7. A)

„Ubytováni jsme byli po 3 – 4 lidech. Bylo fajn, že nám vařil pan kuchař z loňska, protože vaří moc dobře. Ve středu jsme hráli hry, které jsme si sami připravili, nejvíc nás bavila „WC bába“ :). Večer jsme se asi půl hodiny snažili rozdělat oheň křesadlem, které přivezl pan učitel. Nepodařilo se nám to, tak jsme museli použít zapalovač. Na výletě ve čtvrtek Erik nasbíral březovou kůru k rozdělání ohně. Tento večer se mu to povedlo. Výlet byl super.“

Erik, Honza, Matěj, Jakub (7. A)

„Výlet se nám moc líbil. Jak jsme dorazili vlakem do střediska Prudká, ubytovali jsme se, vybalili si a šli jsme na oběd. Byla gulášová polévka a těstoviny s mákem nebo tvarohem. Pak jsme hráli hry. První byla Šipkovaná, kde jsme ve skupinkách museli odpovídat na otázky. Další hra se jmenovala v překladu WC bába. WC bába byla paní učitelka :). Museli jsme od ní nasbírat zelené papírky. Pan učitel byl doktor a rozdával „životy“ (bílé toaletní papírky). Každý večer jsme seděli u ohně. Snažili jsme se ho rozdělávat křesadlem. U táboráku jsme hráli hry např. Bingo. Jedna hra se jmenovala Cink a musely se věty, které se řekly hned říci v záporu. Nejvíc nás pobavil Matěj, který řekl: „Vyhrál jsem peníze.“ CINK „tak prý ne!“ :)“

Denisa, Kristýna, Martin, Nicolas (7. A)