Důležité informace k organizaci výuky od 11. 5., 25. 5. a 8. 6. 2020 - aktualizujeme průběžně
Bližší informace k organizaci výuky od 8. 6. 2020
Vážení rodiče a žáci,
z rozhodnutí vlády ze dne 25. 5. 2020 se dle harmonogramu uvolňování opatření v oblasti školství umožňuje od 8. 6. 2020 osobní přítomnost ve škole i žákům 2. stupně, a to formou školních skupin za dodržení stanovených podmínek. Účast žáků však nebude povinná.
Bližší informace k organizaci provozu v tomto období obdrží všichni žáci 2. stupně od svých třídních učitelů.
Bližší informace k organizaci výuky od 11. 5. a po 25. 5. 2020
Vážení rodiče a žáci,
vzdělávacích aktivit přímo ve škole se mohou účastnit od 11. 5. 2020 žáci 9. ročníků (přípravné konzultace na přijímací zkoušky) a od 25. 5. 2020 i žáci 1. stupně ve školních skupinách.
• Složení skupin žáků se stanoví předem a je neměnné po celou dobu od opětovného umožnění přítomnosti žáků ve škole do 30. 6. 2020. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později, než k 11. 5. resp. 25. 5. 2020.
• Bude-li zájem o přítomnost žáků přesahovat organizační, technické nebo personální možnosti školy, rozhodne o přijetí žáků do konkrétní skupiny ředitel školy.
Případné dotazy můžete řešit telefonicky s ředitelem školy na tel.: 603 214 455
Provozní doba školy
Žáci 9. ročníku
• Časový rozsah pobytu je stanoven vždy na úterý a čtvrtek v době 9.00–11.15 hod.
Žáci I. stupně
• Časový rozsah pobytu je stanoven na každý pracovní den-dopolední blok 8.00 – 11,30 hod., odpolední blok 11,30 – 15,00 hod.
Škola bude otevřena od 7.40 hod. a do skupin budou žáky organizovat pedagogičtí pracovníci.
Při prvním vstupu do školy předloží zákonný zástupce žáka ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ zahrnující též výčet osob s rizikovými faktory.
Čestné prohlášení obsahuje:
• písemné seznámení s vymezením rizikových skupin stanovených Ministerstvem zdravotnictví,
• písemné čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.).
Doporučuje se, aby zákonní zástupci zvážili tyto rizikové faktory, pokud žák patří do rizikové skupiny, a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách s tímto vědomím.
dokument ke stažení níže v souborech
Pokud zákonný zástupce tyto dokumenty nepodepíše, nebude žákovi osobní účast ve škole umožněna.
Organizační a hygienická opatření k provozu školy
Cesta do školy a ze školy
Při cestě do školy a ze školy se na žáky vztahují obecná pravidla
chování stanovená krizovými opatřeními, zejména:
• zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky (rouška, ústenka, šátek,
šál, dále jen „rouška“),
• dodržení odstupů 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými
opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu žáka/členů společné
domácnosti).
Příchod ke škole a pohyb před školou
Pohyb žáků před vstupem do školy budeme organizovat podle těchto
principů:
• minimalizovat velké shromažďování osob před školou; zajistíme
organizaci pohybu osob před školou,
• před školou dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo
mimořádnými opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu
žáka/členů společné domácnosti),
• pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost zakrytí
úst a nosu,
• budeme organizovat shromáždění žáků ve skupinách tak, jak budou
následně společně ve třídách,
• žáky před školou vyzvedne pověřený pedagogický pracovník,
• stanovíme zároveň přiměřená pravidla odpovídající režimu odchodu
žáků ze školy tak, aby nedocházelo k nadměrnému shromažďování osob
před budovou školy.
Vstup do budovy školy
• vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv
doprovázejícím osobám,
• pedagogové odvedou žáky do tříd po skupinách, aby nedocházelo ke
kontaktu mezi skupinami,
• všichni žáci i zaměstnanci školy budou nosit ve společných
prostorách roušky,
• každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na
uložení roušky,
• škola je oprávněna vymezit prostory, ve kterých se žáci mohou
pohybovat,
• žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich
opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce
žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení
žáka ze skupiny či přípravy,
• budeme organizovat provoz v šatnách, případně místech určených
k odložení svrchního oděvu a přezutí tak, aby se zamezilo setkávání
žáků z různých skupin.
V budově školy
• přesuny skupin žáků, pohyb na chodbách, návštěva toalet či
společných prostor budeme organizovat tak, aby byly minimalizovány kontakty
jak mezi skupinami, tak jednotlivci včetně zaměstnanců školy,
• při přesunech je vhodné dodržení odstupů 2 metry vždy, když je to
možné (nejméně 1,5 metru),
• před opuštěním třídy si všichni žáci na celou dobu mimo třídu
nasadí roušky.
Ve třídě
• neprodleně po přezutí, popřípadě po příchodu do třídy, musí
každý použít dezinfekci na ruce. Budeme dbát i na předchozí umytí rukou
(důkladně 20 až 30 sekund vodou a tekutým mýdlem),
• složení skupin žáků stanovíme předem a bude neměnné, je nutné
vyhnout se jakýmkoliv změnám ve složení skupiny žáků. Maximální počet
žáků ve skupině je 15 s tím, že je nezbytné dodržet zásadu jeden
žák v lavici ve třídě. V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani
pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry
(nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při
skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě.
• při sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku,
• zajistíme takové rozmístění lavic ve třídě, které umožní dodržet
stanovený odstup mezi žáky- 2 metry (nejméně 1,5 metru),
• žáci si po každém vzdělávacím bloku vydezinfikují nebo umyjí ruce
ve své třídě,
• v každé třídě budeme často větrat (minimálně jednou za hodinu po
dobu 5 min),
• povedeme evidenci o docházce žáků do školy.
Skupiny žáků 1. stupně
• vzdělávací aktivity budeme realizovat pro skupiny žáků, které
mohou být tvořeny žáky různých tříd a ročníků. Pokud to bude možné,
vytvoříme skupiny ze žáků jedné třídy nebo jednoho ročníku.
• maximální počet žáků ve skupině je 15. Vždy musí být splněny
podmínky: jeden žák v lavici s rozestupy mezi lavicemi. Složení skupin je
neměnné po celou dobu od opětovného umožnění přítomnosti žáků ve
škole do konce školního roku. O zařazení žáků do skupin rozhoduje
ředitel školy. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později, než
k 25. 5. 2020. Pedagogičtí zaměstnanci přidělení ke skupině se podle
možností nebudou měnit (1 pedagog – dopolední část, 1 pedagog –
odpolední část).
Vzdělávací aktivity žáků 1. stupně
• Vzdělávací aktivity budou organizovány pravidelně každý pracovní
den.
• vzdělávací aktivity rozdělíme na dopolední a odpolední část.
• ranní družina nebude poskytována,
• škola povede evidenci o docházce žáků do skupin. V případě
nepřítomnosti žáka delší než 3 dny, budeme žádat informaci od
zákonného zástupce o důvodech nepřítomnosti a o tom, zda bude žák
nadále do skupiny docházet. Absence se nezapočítává do absence uváděné
na vysvědčení žáka.
• výuka tělesné výchovy v běžné podobě, včetně plavání, nebude
možná,
• zařadíme pohybové chvilky na protažení a relaxaci, stejně jako pobyt
ve venkovním prostředí na pozemku školy. Aktivity mimo areál školy nejsou
možné, stejně jako školy v přírodě či jiné obdobné aktivity.
Skupiny žáků 9. ročníku – příprava na přijímací zkoušky na střední školy
• o zařazení žáků do skupin rozhoduje ředitel školy. Žáka nelze
zařadit do školní skupiny později, než k 11. 5. 2020,
• připouští se střídání více vyučujících u jedné skupiny žáků,
pokud je to nezbytné ve vztahu k přípravě na přijímací zkoušky,
• obsahem je učivo především z předmětů matematika a český jazyk,
cílem je příprava na přijímací zkoušku
• vzdělávací aktivity budeme realizovat pro skupiny žáků, které mohou
být tvořeny pouze žáky 9. ročníků. Pokud to bude možné, vytvoříme
skupiny ze žáků jedné třídy.
• maximální počet žáků ve skupině je 15. Vždy musí být splněny
podmínky: jeden žák v lavici s rozestupy mezi lavicemi. Složení skupin je
neměnné po celou dobu.
Při podezření na možné příznaky COVID-19
• nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat
známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá
ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest),
nesmí do školy vstoupit,
• pokud žák bude vykazovat některý z možných příznaků COVID-19, bude
umístěn do samostatné místnosti a budeme kontaktovat zákonné zástupce
žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí indisponovaného žáka.
Bezkontaktní teploměry k měření tělesné teploty má škola
k dispozici.
Rámcová pravidla pro poskytování školního stravování ve školní jídelně ZŠ Kneslova 28
Školní stravování bude poskytováno od 25. 5. 2020 při zajištění
níže uvedených pravidel:
• pokrmy vydává personál včetně čistých příborů. Strávníci si sami
jídlo a pití nenabírají a neberou si ani příbory. Rouška se odkládá
pouze při samotné konzumaci jídla a pití, a to do vlastního sáčku. Jinak
se dodržují zvýšenou měrou běžná hygienická pravidla.
Upozorňujeme, že k odebírání stravy je potřeba se předem přihlásit obvyklým způsobem!